Wat zijn de extreme punten van de core van het vliegveldspel behorende bij de vliegveldsituatie $(N,k)$, met $N=\{1,2,3\}$ en $k=(50,60,100)$?
$(16\frac{2}{3},21\frac{2}{3},61\frac{2}{3})$.
$(50,10,40)$, $(50,0,50)$, $(0,60,40)$, $(0,0,100)$.
$(100,0,0)$, $(0,100,0)$, $(0,0,100)$.
$(50,10,40)$, $(50,50,0)$, $(60,0,40)$, $(60,40,0)$ $(100,0,0)$.
Fout: Een vliegveldsituatie is een speciaal soort onderhoudssituatie en dus zijn de extreme punten van de core van een vliegveldspel gelijk aan de marginale vectoren van dit spel. Dit zijn echter niet de marginale vectoren van het spel. Let op de volgorde van de spelers.
Zie Marginale vector.
Fout: Een vliegveldsituatie is een speciaal soort onderhoudssituatie en dus zijn de extreme punten van de core van een vliegveldspel gelijk aan de marginale vectoren van dit spel. Dit zijn echter niet de marginale vectoren van het spel; dit is de vliegveldregel en de Shapleywaarde van het spel.
Correct: Een vliegveldsituatie is een speciaal soort onderhoudssituatie en dus zijn de extreme punten van de core van een vliegveldspel gelijk aan de marginale vectoren van dit spel. Deze kun je vinden via het spel of direct uit de vliegveldsituatie door voor iedere volgorde van de spelers de kosten aan de speler toe te kennen die hij maakt om zijn landingsbaan af te maken gegeven wat de voorgangers hebben aangelegd.
Probeer Opgave 3.
Fout: Een vliegveldsituatie is een speciaal soort onderhoudssituatie en dus zijn de extreme punten van de core van een vliegveldspel gelijk aan de marginale vectoren van dit spel. Dit zijn echter niet de marginale vectoren van het spel.