We hebben al gezien hoe we de imputatieverzameling van een tweepersoonsspel kunnen tekenen (zie Imputatieverzameling: Voorbeeld 1) en omdat de imputatieverzameling en de core aan elkaar gelijk zijn voor een tweepersoonsspel, kunnen we dus ook de core van een tweepersoonsspel grafisch weergeven. We kunnen ook de core van een driepersoonsspel grafische weergeven en dat is handig, want daarmee kunnen we in één oogopslag zien welke verdelingen core-elementen zijn en welke niet.
Stappenplan: Laat $(N,v)$ een driepersoonsspel zijn. Dan kunnen we de core van dit spel als volgt tekenen.
Teken de driehoek met als hoekpunten $(v(N),0,0)$, $(0,v(N),0)$ en $(0,0,v(N))$. Teken de imputatieverzameling (de eisen voor de éénpersoonscoalities):
- Teken de lijn $x_1=v(\{1\})$ en geef het gebied aan waar de ongelijkheid $x_1\geq v(\{1\})$ geldt.
- Teken de lijn $x_2=v(\{2\})$ en geef het gebied aan waar de ongelijkheid $x_2\geq v(\{2\})$ geldt.
- Teken de lijn $x_3=v(\{3\})$ en geef het gebied aan waar de ongelijkheid $x_3\geq v(\{3\})$ geldt.
Teken de eisen voor de tweepersoonscoalities:
- Teken de lijn $x_1+x_2=v(\{1,2\})$ en geef het gebied aan waar de ongelijkheid $x_1+x_2\geq v(\{1,2\})$ geldt.
- Teken de lijn $x_1+x_3=v(\{1,3\})$ en geef het gebied aan waar de ongelijkheid $x_1+x_3\geq v(\{1,3\})$ geldt.
- Teken de lijn $x_2+x_3=v(\{2,3\})$ en geef het gebied aan waar de ongelijkheid $x_2+x_3\geq v(\{2,3\})$ geldt.
De core bestaat nu uit de doorsnede van de gebieden die we in stap 2 en 3 gevonden hebben.