Allereerst moet een verdeling $x$ die in de core van het spel $(N,v)$ ligt, $v(N)$ verdelen. Dus er moet gelden $x_1+x_2+x_3=v(N)$. Als je dit tekent in de driedimensionale ruimte, dan krijg je een vlak. In de spelen die wij bestuderen zal daarnaast vaak ook gelden dat $x_1$, $x_2$ en $x_3$ niet negatief mogen zijn (vanwege de waarden van $v(\{1\})$, $v(\{2\})$ en $v(\{3\})$).

In onderstaande figuur is het gedeelte van het vlak $x_1+x_2+x_3=v(N)$ gearceerd waarvoor elke coördinaat niet negatief is. Merk op dat de core een deelverzameling moet zijn van deze driehoek. Merk ook op dat als $v(\{1\})=v(\{2\})=v(\{3\})=0$ dan geeft deze driehoek precies de imputatieverzameling weer.



Het is niet makkelijk om in de driedimensionale ruimte de core te tekenen. Het wordt gemakkelijker als we de gearceerde driehoek van de figuur hierboven er uitlichten. We knippen dan als het ware deze driehoek uit en leggen hem plat op het papier neer (zie de figuur hieronder). Dit is stap 1 van het stappenplan in Core voor n=3 tekenen. Vervolgens gaan we in deze driehoek de core tekenen volgens stappen 2 en 3 van dit stappenplan.